Személyes márkaépítés (1.): így vágj bele!
2019. 01. 01.A közösségi média térnyerésével felértékelődött és látványosan nőtt a személyes márkaépítés ereje, angol szóval a personal branding. Mi is ez pontosan? Hogyan lehet jól csinálni? Néhány gondolat a starthoz.

Mit szeretnék elérni? Mielőtt elkezdjük a személyes márka építését, tegyük fel és válaszoljuk meg magunknak a következő kérdéseket.
Mit szeretnék elérni?
Hol szeretnék dolgozni?
Mi az, ami engem motivál?
Mit jelent számomra a siker?
Melyek az erősségeim? Melyek az erősségeim, képességeim, szakmai tapasztalatom, amire támaszkodhatom? Tisztázni kell azt is, melyek azok a képességek, tapasztalatok, amelyek egyedivé tesznek. Ezek emelnek ugyanis ki a konkurens munkavállalók / álláskeresők közül. Érdemes azt is felmérni, miként látnak a kollégák, az ügyfelek.
Hol áll a konkurencia? Az ugyanabban a szakmában dolgozók feltérképezése (a céges szaknyelvben konkurenciaelemzés) elengedhetetlen.
Melyek számomra a munkában a fő értékek? Mindenkinek meg kell tudnia határozni azt a 4-5 értéket, amit prioritásként kezel a munkában. Ez lehet a munkavégzés módja (eredményorientáltság, precizitás, megbízhatóság) vagy az ügyfelekhez viszonyulás (ügyfélorientáltság).
Kik a szakmámban azok a döntéshozók, munkaadók, akiket szeretnék megismerni, akikhez szeretném üzeneteimet eljuttatni vagy egyszerűen személyemet megismertetni? Írjuk le a meghatározó munkaadókat. Nézzük meg az interneten, milyen fórumokon vannak jelen, hol lehet őket elérni, hogyan lehet közösségi hálózatukhoz csatlakozni.
Folytatjuk...