Start női vállalkozóként - konferencián jártunk
2019. 01. 01.A nők vállalkozók álltak a középpontban a Budapest Bank csütörtökön megtartott konferenciáján. A Fiatal Vállalkozók Hetének egyik keretrendezvényén inspiráló élettörténeteket, számos tanulságot és buktatót is megismerhettek a résztvevők.
„A szívemet követtem az elején”
Mautner Zsófiához hasonlóan más vállalkozónők is inkább az inspirációt és az ösztönösséget tartják a siker kulcsának. ”A kezdetekkor nem készítettem üzleti tervet, nem volt több évre előre kész forgatókönyvem a terveinket illetően. Ehelyett inkább a szívemet követtem, a vállalkozással régóta dédelgetett álmomat valósítottam meg ”- avat be a kezdetekbe a gyermekjátékokat és járgányokat forgalmazó Sandl Zsuzsanna. Szerencsére nem volt lépéskényszerben – igaz, döntésének hátteréhez hozzátartozik, hogy vállalkozása indítása idején egy multinacionális vállalat piackutatójaként dolgozott és időnként a mai napig is vállal még feladatokat korábbi munkaadójánál.
Sokan nem kérnek tanácsot, pedig megérné
Az összképhez azonban az is hozzátartozik, hogy gyakran épp a tudatosság és a precíz tervezés hiánya lehet az ígéretesen induló kisvállalkozások egyik kerékkötője. ”A hazai kisvállalkozásoknál - férfi vagy női vezetés, tulajdonosi kör mellett egyaránt – a leggyakoribb típushiba, hogy a vállalkozók előzetesen nem számolnak a felmerülő kockázatokkal, nem kérnek tanácsot, nem készítenek üzleti tervet. Így aztán a legtöbben inkább a saját kárukon akarnak tanulni, ahelyett, hogy mások kritikus eseteit tekintenék intő példának. Pedig egy kis körültekintéssel rengeteg szenvedést lehetne megspórolni”- mutatott rá egy gyakori buktatóra Horváth Éva kisvállalkozás-fejlesztő tréner.
Az utóbbi egy évben a férfiak jobban muzsikáltak
A szakértő azt is sajnálatosnak tartja, hogy a jelenlegi gazdasági körülmények nem kedveztek a női vállalkozóknak. ”Az elmúlt egy évben a férfiak által vezetett vállalkozások 12, míg a hölgyek által vezetettek mindössze 6 százaléka növekedett.” A férfiak kedvezőbb helyzete persze nem véletlen. A kerekasztal résztvevői szerint jobbak a kapcsolatépítésben, kockázatot is könnyebben vállalnak és hatékonyabban használják az online marketing eszközöket az üzletszerzésben. A nők inkább a kommunikációban hatékonyabbak és nagyobb empátiával közelítenek a kritikus helyzetekhez - állították egybehangzóan a kerekasztal résztvevői.
Takács Gabriella, 2011. november 18.