Magyar döntős a divatmárkák innovációs versenyében

2019. 01. 01.

A Kering-csoport - így pl. a Gucci, a Stella McCartney és a Saint Laurent márkákat tömörítő konglomerátum - számára is egyre hangsúlyosabb a környezettudatosság. A fenntarthatóság jegyében létrehozott Kering Awards - pályázaton egy magyar fiatal, Kiss Ágnes is bejutott a döntősök közé. A 24 éves divatmarketing-szakember a Stella McCartney brand 5 legjobb pályázójának egyikeként a fenntarthatóságot és a tudatos fogyasztást ötvöző közösségi médiás platform terveivel hívta fel magára a zsűri figyelmét.

Magyar döntős a divatmárkák innovációs versenyében

”A projekt célja az volt, hogy testközelbe helyezze a fenntarthatóságot és megmutassa, hogy valójában nem elvont fogalomról, koncepcióról  van szó, hanem olyasvalamiről, ami  mindannyiunk életébe beépíthető. Ebben segít az applikáció - amely egyrészt  kommunikációs csatorna a márka és a fogyasztó között és mind funkcióiban, mind vizuális elemeiben megpróbálja a fogalomról lemosni a ”száraz” és az ”unalmas” bélyegeket” – mondja Ágnes.


Ösztönzi a vásárlót és a márkát is a fenntarthatóságra


Az általa megálmodott applikáció segíti a vásárlót abban, hogyan csökkentse ökológiai lábnyomát, és mindeközben javítja a vállalat teljesítményét is. Célja egy olyan marketing kommunikációs stratégia kialakítása, mely által mind a vásárlókat, mind a márkát arra ösztönzi, hogy kövessék a fenntarthatóság alapelveit.


Pedig az LCF (London College of Fashion) 24 éves, korábban Magyarországon közgazdaságtant hallgató diákjának pár éve még fogalma sem volt arról, hogy hamarosan a divat világában fog lehorgonyozni.


Egy szórólap és egy inspiráció hatására kötött ki a divatvilágban


”Majdhogynem a véletlennek köszönhető, hogy tanulmányaim során a divattal kezdtem foglalkozni. Mikor a Corvinus Egyetem Nemzetközi Gazdálkodás szakára jelentkeztem, még elképzelni sem tudtam, hogy alig 4 évvel később Londonban fogok divatmarketinget tanulni.” Csakhogy az egyetemen valaki a kezébe nyomott egy szórólapot. Ez a brossúra a Luan By Lucia Divatakadémiát hirdette.


Ágnes pedig úgy gondolta, megnézi azt a bizonyos iskolát. ”Elmentem. És annyira megtetszett az ottani légkör, hogy be is iratkoztam, majd a kurzus után egyből szakmai gyakorlatra jelentkeztem a divatházhoz. És innentől szinte magától értetődött, hogy ezen a vonalon folytatom majd tovább a karrierem építését is.”  


2015: a diplomázás után egyből London következett


Ágnes aztán hamarosan nekivágott Angliának. ”Az alapszakom utolsó félévében jelentkeztem a London College of Fashion - re. Majd 2015 nyarán diplomáztam - és ősszel már kezdtem is az első trimesztert Londonban. De ebben az intézményben az tetszett meg a legjobban, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a környezettudatosságra, a fenntarthatóságra - a tananyag részeként éppúgy, mint a Kering Awardson vagy az egyéb, hasonló pályázataikon. Igazából ez keltette fel leginkább az érdeklődésemet, amikor az álomszakra vadásztam: ennek megfelelően már a felvételi anyagaimat is ebben a tematikában alkottam meg.


Tegyük hozzá, a környezettudatosság iránti érdeklődésemhez, elkötelezettségemhez a magyarországi divatiskolás tanulmányok is rengeteget tettek. Lényegében itt lett minden megalapozva” - mondja Ágnes, hozzátéve: a téma iránt nem titkolt lelkesedése is segítette mind a felvételin, mind a későbbi, döntős pályamunka megalkotásában.


Egy olasz márkánál kapott állást


A divatmarketing-szakember nem rejti véka alá: az LCF-es tanév alatt nem is nagyon foglalkozott mással. ”Mivel ez egy meglehetősen rövid, egyéves képzés volt, fontosabbnak tartottam, hogy a divatiskola által kínált lehetőségeket  - pl. a kapcsolatépítést - kihasználjam maximálisan és inkább a tanulmányaimat követően, az itt elsajátítottakból profitálva helyezkedjek el. Szerencsére ez így is lett: jelenleg egy olasz, kézműves ingekkel foglalkozó márkánál dolgozom.”