Karrier: hogyan légy ismert szakmai körökben?

2019. 01. 01.

Június végén indult, mára egyre többen használják Magyarországon is a BeKnown-t, a Facebook szakmai kapcsolatépítő alkalmazását. Aki még nem próbálta ki, most itt az ideje belekezdeni a közösségi médiás karrierépítés új formájába.

Karrier: hogyan légy ismert szakmai körökben?

Míg régebben a kapcsolati háló személyes találkozásokon át alakult ki, az internet előretörésével változott a helyzet. Mára a közösségi oldalakon percenként szerezhetőek új ismerősök és a régiekkel is könnyebb tartani a kapcsolatot. Mindez nem váltja ki a személyes találkozás erejét, inkább annak kiegészítője.


Ebbe a trendbe illeszkedik a „Be known” (Légy ismert) a Monster állásportál karrierépítést támogató, ingyenesen letölthető alkalmazása (http://apps.facebook.com/beknown/login), amely a közösségi médiás álláskeresés új eszközévé vált. Az alkalmazás célja a szakmai kapcsolatépítés és a sikeres álláskeresés elősegítése.


Mire is használható?


A felhasználók önéletrajzszerű saját oldalt hozhatnak létre fényképpel, szakmai ajánlásokat gyűjthetnek ismerőseiktől, amelyek megjelennek saját oldalukon. Ez a jelenlét olyan mint egy szakmai telefonkönyv: aki nincs benne, azt kisebb eséllyel keresik. Sőt, ennél több is: az ügyes karrierépítők tudatosan formálják szakmai image-üket. Közösséget építenek a szakmájukban meghatározó döntéshozókkal, információkat osztanak meg velük, újdonságokra hívják fel figyelmüket. Jelzik, követik a legújabb változásokat.


Az alkalmazás megkönnyítheti a kapcsolatfelvételt egy-egy megcélzott munkaadóval is. Ha ugyanis szakmai ismerőseink vagy azok ismerősei között van olyan kontakt, aki éppen annál a munkaadónál dolgozott vagy dolgozik, máris könnyebb helyzetben van a pályázó: első kézből kaphat információkat a kiválasztásról, sőt, ismerőse akár beajánlhatja is őt.


Elkülönül a szakmai és a privát én


A BeKnown további előnye, hogy a felhasználók elkülöníthetik privát és szakmai kapcsolataikat (külön Facebook- és külön BeKnown-adatlappal). Utóbbi problémát a Monster egy friss felméréssel támasztja alá: a KRC Research júniusban négy nyugat-európai ország közel 3000 álláskeresőjét kérdezte: a facebookot használók 67 százalékát aggasztotta a privát és a szakmai kapcsolatok keveredése személyes oldalán. Például sokaknak gondot okozott, hogy üzleti kapcsolataik látták a közelebbi ismerősöknek szánt privát fotókat, üzeneteket. A BeKnown-nal ez kettéválasztható.


2011. augusztus 11.