Itt vannak a legjobb munkahelyek

2019. 01. 01.

A Hilti, a Microsoft, és a Provident végeztek első helyen az Aon Hewitt idei Legjobb Munkahely Felmérésében. A 2014-es kutatás során összesen 34 500-an mondták el véleményüket munkahelyükről. A magyar munkavállalók körében érezhetően csökken az állásuk elvesztésétől való félelem, de 10-ből 7 ember még mindig úgy érzi, hogy komoly nehézségekbe ütközne, ha új munkalehetőséget kellene keresnie.

Itt vannak a legjobb munkahelyek

Legjobb Munkahely 2014


A 250 fő alatti kategória díjazottjai. a Hilti, a Milupa és az AbbVie képviselői a szervező Aon Hewitt társaságában.


A cég egyike annak a három vállalatnak, amely a különböző kategóriákban az első helyen végzett az Aon Hewitt humán tanácsadó Legjobb Munkahely Felmérés nevű megmérettetesén. A 0-250 főt foglalkoztató cégek között Hilti mögött a Milupa-Nutricia lett a második, az AbbVie Gyógyszerkereskedelmi Kft. a harmadik.

A 250-1000 fő közötti kategóriában a Microsoft Magyarország Kft. lett az első, amelyet a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. és az SAP Hungary Kft. követett. Az 1000 fő felettieknél Provident, Vodafone a sorrend. A Monsanto a termelés-gyártás iparág különdíját nyerte el.

Mi a legjobbak ismérve?


A díjazottakat a hiteles felsővezetés, a teljesítményközpontú kultúra, valamint a vonzó és hiteles munkáltatói márka különbözteti meg leginkább az átlagos vállalatoktól.


A vezetői csapat kiemelkedő szerepe tagadhatatlan a magas elkötelezettség kialakításában: a "legjobbaknál" dolgozók több mint háromnegyede gondolja úgy, hogy a felsővezetés a vállalat legértékesebb erőforrásaként bánik az alkalmazottakkal, míg az átlagos cégeknél ez az arány csupán 43 százalék. Ehhez a különbséghez hozzájárul az is, hogy a győztes vállalatok első emberei sokkal hatékonyabban motiválják alkalmazottaikat, képesek lelkesítő jövőképet felvázolni, nyíltan tájékoztatják kollégáikat a céget érintő kérdésekről és hosszú távú célkitűzéseiről. A Legjobb Munkahelyek a teljesítmény anyagi és erkölcsi elismerésében is jelentős előnnyel rendelkeznek: munkatársaikat sokkal inkább a feladataiknak és felelősségi körüknek megfelelő díjazásban részesítik, mint az átlagos vállalatok.


Legjobb Munkahely 2014


Az 1000 fő feletti kategória díjazottjai. a Provident és a Vodafone vezérigazgatójával középen.


A Legjobb Munkahelyek emellett vonzóbb munkáltatói márkával rendelkeznek, és rendkívül fontosnak tartják a vállalatról kialakult kép hitelességét is, hiszen nem csupán a potenciális munkatársak vonzása, hanem a tehetségek megtartásának képessége is elengedhetetlen a hosszú távú üzleti sikerhez.

Elégedetlen a magyar dolgozó régiós összevetésben

Az elmúlt közel másfél évtized során megkérdezett közel 400 000 dolgozó válaszai az elkötelezettség folyamatos javulását mutatják, ugyanakkor a válság idején megrendült munkaerőpiaci magabiztosság csak lassan erősödik. Tíz megkérdezett munkavállalóból csupán három érzi úgy, hogy munkahelyének elvesztése esetén könnyen találna állást, és még mindig minden negyedik kolléga kimondottan fél kimenni a munkaerőpiacra. Ezzel az eredménnyel a kelet-közép európai régióban évek óta a sereghajtók közé tartozunk. Az átlagos magyar vállalatoknál a dolgozók emellett nem elégedettek a számukra biztosított előrelépési lehetőségekkel, kritikusak a javadalmazás teljesítményarányosságát illetően és sokan kifogásolták a mindennapos munkafolyamatokat, amelyek nem a hatékonyság irányába mutatnak.

Nemzetközi összehasonlítás: Magyarország jobban teljesít


Legjobb Munkahely 2014


A 250-1000 fő közötti kategória díjazottjai: a Microsoft, a Fundamenta és az SAP vezetői.


A vállalatok teljesítményét erősen meghatározza, hogy dolgozóik mennyire hajlandóak kihozni magukból a maximumot és elvárásokon felül teljesíteni. Nemzetközi szinten a munkavállalók 61 százaléka vallotta magát elkötelezettnek, ami 1% javulást jelent a tavalyi szinthez képest, ugyanakkor a közép-kelet-európai régió országainál ez a szám csak 54 százalék és enyhe csökkenést mutat 2013-hoz képest (-1%). A régiós átlagnál Magyarországon 6 százalékponttal jobb ez az arány, 10-ből 6 kolléga elkötelezett, ami azért is rendkívül fontos, mert ezekre a munkavállalóra jellemző a jobb hatékonyság, minőség, innovációs hajlam és ügyfélkiszolgálás. Ezek az elkötelezettségből fakadó jellemzők növelik az elégedett vásárlók számát, s új vagy újraéledő üzleteket eredményeznek, támogatva a vállalatokat üzleti céljaik jobb elérésében.


2014. november 26.